Keď ráno nestíhaš: tipy na vyvážené raňajky „to go“

Tereza Havlínová
Tereza Havlínová 30. 9. 2022 Prvýkrát publikované 26. 10. 2021
Aktualizované 30. 9. 2022
4 Páči sa mi Komentáre Uložiť článok
Keď ráno nestíhaš: tipy na vyvážené raňajky „to go“

Nie úplne nadarmo sa hovorí, že ráno robí deň. Ako vyzerá to vaše? Chronicky nestíhate, pravidelne do práce odchádzate s opačne navlečenými ponožkami a pokojné raňajky v teple domova vám pripadajú ako vtip dňa? Ráno je síce každá minúta dobrá, ale pravidelne raňajkovať za pochodu croissant s XXL „lattéčkom“ nie je práve ideálne. Vaše zdravie sa vám nepoďakuje a čoskoro vás začne prenasledovať hlad a chute na sladké. O hlbokom sústredení v práci alebo škole teda nemôže byť reč.

Patríte k rozsiahlemu zástupu ranných nestíhačov? Potom práve pre vás sú určené naše tipy na raňajky, ktoré si vyžadujú minimum prípravy. S trochou plánovania si ich môžete nachystať už predchádzajúci večer alebo za pár minút pred odchodom.

1. Overnight oats

Ovsená kaša „cez noc“ je hit celkom právom. Príprava je až smiešne jednoduchá, a chuť je pritom výborná. V uzatvárateľnom poháriku s viečkom stačí zmiešať pár základných surovín, ktoré doma určite máte: jemné vločky, chia semienka, mlieko alebo rastlinný nápoj a jogurt alebo proteín. Potom necháte odpočívať cez noc v chladničke. Ráno stačí zamiešať, ozdobiť a pustiť sa do raňajok.

Variant vymyslíte nespočetne veľa: vyhrať sa môžete so samotným základom, meniť príchuť proteínu, pridať roztlačený banán alebo mrazené lesné ovocie. To isté platí aj o dobrotách, ktoré prídu navrch kaše: pridajte orieškové maslo, orechy alebo nasekanú čokoládu. Mojou obľúbenou jesennou kombináciou sú dusené jablká so škoricou a lyžičkou arašidového masla.

Ak sa vám nepozdáva predstava studenej kaše z chladničky, môžete ju pred podávaním trochu ohriať v mikrovlnke.
Skúste proteínové overnight oats podľa nášho receptu.

Keď ráno nestíhaš: tipy na vyvážené raňajky „to go“

2. Nátierka s pečivom a zeleninou

Sladké ráno nie je vaša parketa? Aj pre vás máme niekoľko tipov na raňajky. Praktickým tipom môžu byť nátierky: tie stačí pripraviť vopred, v chladničke vydržia niekoľko dní. Svoju porciu si môžete dať do malej dózičky alebo pohárika. Potom už nátierku stačí len doplniť pečivom a zeleninou.

Skúste našu ľahkú vajíčkovú nátierku alebo nátierku s tvarohom a avokádom.

3. Grécky jogurt s granolou a ovocím

Jednoduchšie to už byť nemôže. Jogurt s granolou a ovocím je klasika, ktorá neomrzí a zároveň obsahuje všetky potrebné živiny. Pre vyšší obsah bielkovín odporúčam siahnuť po gréckom jogurte alebo Skyre. Tápate a vlastne neviete, ako sa od seba tieto mliečne výrobky líšia? Na koreň tomu prídete v našom článku.

Mliečny výrobok potom stačí doplniť chrumkavou granolou. Tú si môžete kúpiť alebo upiecť podľa našich receptov: vyberiete si škoricovú alebo čokoládovú? Potom už stačí pridať len obľúbené ovocie, pár orieškov alebo orechového masla.

Na takéto typy raňajok odporúčam zaobstarať si elegantnú nádobu s oddelenými „poschodiami“. Zaistíte tak, že sa vám granola cestou do práce v jogurte nerozmočí a vy si pochutnáte na chrumkavých raňajkách.

4. Mugcake aka koláčik z mikrovlnky

Kto by na svojom raňajkovom menu nechcel mať koláčik, obzvlášť, keď je hotový za pár minút. Reč je o mugcaku. Nesporným plusom je aj to, že všetky suroviny zmiešate v jednom hrnčeku a zašpiníte minimum riadu. Skôr, než budete počuť cinknutie mikrovlnky, vás priláka vôňa šíriaca sa po celom byte. Skúste náš brownie mugcake alebo variant s čokoládou a banánom. Potom už stačí len dať do dózičky, schmatnúť a utekať v ústrety dobrodržstvám nového dňa.

Keď ráno nestíhaš: tipy na vyvážené raňajky „to go“

5. Toasty a sendviče

Toasty milujeme všetci. Klasikou v podobe kombinácie syra, šunky a kečupu vás asi neoslníme. Skúste svoje raňajky posunúť o level vyššie nutrične aj chuťovo. Siahnite po kvalitných surovinách a skúste toasty s mozzarellou a tuniakom. Vegetariánov aj vegánov zase potešíme vyladeným cícerovým sendvičom.

6. Upečte si niečo sladké

Posledný tip si síce možno vyžaduje viac času a príprav, ale také raňajky vám bude v práci každý závidieť. Banana bread alebo muffiny sú recepty ako stvorené na raňajky so sebou.

Variantov máme medzi receptami naozaj kopu. Ktorý bude váš obľúbený?

Čo si z toho odniesť?

Dúfame, že sme vám v dnešnom článku ukázali, že raňajky môžu byť rýchle, ale zato aj chutné a vyvážené.

Ak si chcete rozšíriť vedomosti, prečítajte si, ako by ideálne raňajky mali vyzerať po stránke živín, aké ranné návyky vás naučia stíhať život a začať produktívne hneď ráno.

Pridaj sa k 40 tis. odberateľov

Každému z nich raz týždenne vyberáme tie najlepšie články, ktoré sú určené 100% práve jemu.

Odoberať
4 Páči sa mi Uložiť článok