Trhačky

Na čo vlastne potrebuješ trhačky? Využiješ ich pri tréningu chrbta, hamstringov i napríklad brucha vo vise. Posilní úchop, zamedzí skĺznutiu a pomôžu tak opäť zdvihnúť viac a vydržať cvičiť v sérii dlhšie. To sa hodí, nie?

Radenie

Kedy a ako používať trhačky?

Trhačkyfitness pomôcky z textilu či kože, ktoré, vďaka zníženému náporu na zápästie a predlaktia, zaisťujú pevný a bezpečný úchop, na ktorý sa netreba sústrediť. Je možné tak zdvihnúť väčšie váhy, alebo vykonať viac opakovaní. Na si je možné vybrať z niekoľkých typov trhačiek:

  • omotávkové trhačky sú pravdepodobne najvšestrannejší typ, pretože umožňujú ľahké uvoľnenie úchopu. Sú vhodné na príťahy alebo cviky na hrazde. Na ich použitie stačí prevliecť zápästie slučkou a zvyšný kus omotať z druhej strany osi.
  • trhačky v tvare osmičky zaisťujú pevný úchop, ktorý ale nemožno ľahko uvoľniť. Trhačky sa nasadzujú pretiahnutím zápästia jednou slučkou, obtočením trhačky pod osou a pretiahnutím zápästia druhou slučkou. Trhačky sú vhodné na cviky ako je mŕtvy ťah alebo trapézové zdvihy.
  • trhačky s hákmi eliminujú potrebu pre silný úchop, pretože je všetka váha prenesená na zápästie. Hodí sa takmer na všetky cviky, pri ktorých dochádza k pohybu priťahovania.

Trhačky na cvičenie sa najčastejšie využívajú pri posilňovaní chrbta, kedy umožňujú väčšie zameranie na trénovaný sval, pretože nedochádza k skoršej únave rúk. S lepším úchopom pomôžu aj rukavice na cvičenie alebo kriedy na ruke.

Mohlo by ťa tiež zaujímať