Synefrín

Synefrín, látka získavaná z kôry horkého pomaranča, je jedna z najpoužívanejších látok na podporu spaľovania tuku, ktorá je povolenou náhradou za efedrín. Najčastejšie sa užíva spoločne s kofeínom.

Radenie
Prečo synefrín a ako si ho vybrať

Čo je synefrín?

Synefrín je látka prírodného pôvodu s preukázaným účinkom podporujúci spaľovanie telesného tuku. Vo forme extraktu sa využíva ako samostatný spaľovač tukov, alebo ako súčasť komplexných spaľovačov. Synefrín je vhodný pre rekreačných aj vrcholových športovcov.

Účinky synefrínu

Synefrín v ľudskom tele nepriamo zvyšuje mieru termogenézy (produkcia tepla), k čomu dochádza za využitia tukových zásob. Okrem toho, cez aktiváciu špecifických receptorov, mierne navyšuje celkový výdaj energie. Vďaka týmto procesom tak synefrín môže podporiť redukciu hmotnosti, vždy záleží na úrovni fyzickej aktivity a jedálnička. Medzi ďalšie prejavy synefrínu sa uvádza potlačenie chuti do jedla alebo zvýšenie výkonu v silovom tréningu (samotný aj v kombinácii s kofeínom).

U synefrínu neboli doteraz preukázané žiadne negatívne účinky, ak sa pohybujete v odporúčaných dávkach.

Dávkovanie synefrínu

Odporúčaná dávka je 10-20 mg synefrínu denne, čo zvyčajne predstavuje 1-2 tablety denne. Toto množstvo je v súčasnosti aj maximálnou legislatívne povolenou dennou dávkou. Pri vedeckých štúdiách sa však stretneme aj s vyššími dávkami (50-100 mg) bez pozorovaných vedľajších účinkov, je ale vhodné sa držať všeobecných odporúčaní.

U synefrínu boli preukázané pozitívne synergické účinky pri súčasnom podávaní s kofeínom či extraktom zo zeleného čaju. Odporúčaný pomer medzi synefrínom a kofeínom je 1:10, teda na 10 mg synefrínu 100 mg kofeínu. Lepšie výsledky je možné dosiahnuť aj v kombinácii s karnitínom.

Kedy užívať synefrín?

Synefrín sa najčastejšie užíva 30 minút pred fyzickou aktivitou. Hoci je možné synefrín, rovnako ako aj ostatné spaľovače, užívať aj mimo fyzickú aktivitu, práve spojenie s pohybom zaisťuje dosiahnutie najlepších výsledkov.

Synefrín nemá žiadne stimulačné účinky a jeho podávanie vo večerných a podvečerných hodinách tak nemá na kvalitu spánku žiadny vplyv. Pozor si treba dať pri látkach, ktoré užívame spoločne s ním.