Posilňovacie gumy 💪

Všetko je zrazu o niečo ťažšie, keď použiješ posilňovaciu gumu. Ten pridaný odpor sa síce zdá byť malý, ale dokáže dať zabrať! Tak čo, už máš tú svoju?

Radenie

Posilňovacie gumy 💪

Čo je to posilňovacia guma?

Posilňovacie gumy sú univerzálnou pomôckou pre všestranné precvičenie celého tela. Majú široké možnosti použitia a využiť ich možno pre cvičenie a posilňovanie doma, alebo napríklad vo fitness centrách. Ide o finančne nenáročnú a skladnú pomôcku, ktorá však umožňuje precvičiť a posilniť väčšinu svalových partií.

K čomu posilňovacie gumu?

Posilňovacia guma dokáže obohatiť domáce cvičenie o pridanú hodnotu (čítaj odpor) a sťaží tak zdanlivo jednoduché cviky. Vďaka posilňovacím gumám tak dokážeme ovplyvniť náročnosť jednotlivých cvikov a tým prispievať k dosiahnutiu lepších výsledkov. Jednoducho môžeme tiež ovplyvňovať samotnú intenzitu odporu.

Aké cviky cvičiť s posilňovaciou gumou?

Posilňovacie gumy umožňujú zintenzívniť každý workout a pomôžu vám dosiahnuť očakávaných výsledkov v kratšom čase. Gumu môžeme využiť v mnohých cvikoch na rôzne časti tela - na hrudník, ruky, brucho či ramená, ale aj na chrbát, nohy alebo celú spodnú časť tela - primárne je však guma užívaná na zadok a boky. Na našom blogu sme napísali článok o tom, ako cvičiť a ako využiť posilňovacie gumu .

Ako vybrať posilňovaciu gumu?

Posilňovacie gumu vyberáme na základe cvikov, ktoré chceme vykonávať, prípadne aj na vašej kondícii a telesnej hmotnosti. Pre úplných začiatočníkov odporúčame gumu s najmenším odporom - ideálnym kandidátom je na to naša fialová textilné odporová guma . Pre bežné posilňovanie odporúčame gumu so stredným odporom a pre skúsených gumu s najväčším odporom. Najlepšie je však kombinácia všetkých troch, ktoré môžeme počas tréningu striedať a využívať k rôznym cvikom - okrem iného k tomu slúži aj naša sada posilňovacích gúm .

Ako sa posilňovacie gumy líšia?

Posilňovacie alebo odporové gumy sa od seba líšia veľkosťou odporu, prípadne materiálom aj obvodom celej gumy. Najčastejšie sú gumy rozdelené na 3 kategórie podľa odporu - a to na gumy s ľahkým odporom (cca 6-15 kg), gumy so stredným odporom (cca 15-22 kg) a gumy s ťažkým odporom (cca 23-30 kg). Medzi najviac používaný materiál patria textilná guma alebo latexová guma.

Aký je najlepší materiál pre posilňovaciu gumu?

Najčastejšie narazíte na dva druhy materiálu - latexovú gumu a textilnú gumu. Textilné gumy sú pohodlnejšie a príjemnejšie v styku s pokožkou, pretože sa latexová guma môže rolovať a tým začať škrtiť - latex je ale naopak viac elastický a ľahší ako textilný materiál, tiež je odolnejší voči rôznym mikroorganizmom. Vilgain odporová guma je však ideálnou kombináciou oboch materiálov - je z textilu a má latexové prúžky vnútri, tým pádom drží pri cvičení ako latexová.

Ako gumu udržiavať?

Textilná posilňovacia guma je odolnejšia a máva dlhšiu životnosť, než guma latexová, ktorá môže po neopatrnom alebo dlhšom používaní prasknúť. Ak preferujete odporovú gumu z latexu, dávajte veľký pozor na jej narušenie či natrhnutie, ktoré by vás mohlo v prípade pretrhnutia zraniť či poriadne zabolieť. Odporúčame sa preto v kontexte s latexovou gumou vyvarovať špicatým či akokoľvek ostrým hranám, cvičiť bez šperkov, prípadne i cvičiť naboso. Gumu možno tiež umývať, opäť v prípade latexe musíme dávať pozor na to, aby nebola na kúrenie či na priamom slnku, ktoré by ju opäť mohlo poškodiť.