Posilňovacie gumy

Všetko je zrazu o niečo ťažšie, keď použiješ posilňovaciu gumu. Ten pridaný odpor sa síce zdá byť malý, ale dokáže dať zabrať! Tak čo, už máš tú svoju?

Radenie

Čo je to posilňovacia guma?

Posilňovacie gumy sú univerzálnou pomôckou pre všestranné precvičenie celého tela. Majú široké možnosti použitia a využiť ich možnopre cvičenie a posilňovanie doma, alebo napríklad vo fitness centrách. Ide o finančne nenáročnú a skladnú pomôcku, ktorá však umožňuje precvičiť a posilniť väčšinu svalových partií.

K čomu posilňovacie gumu?

Posilňovacia guma dokáže obohatiť domáce cvičenie o pridanú hodnotu (čítaj odpor) a sťaží tak zdanlivo jednoduché cviky. Vďaka posilňovacím gumám tak dokážeme ovplyvniť náročnosť jednotlivých cvikov a tým prispievať k dosiahnutiu lepších výsledkov. Jednoducho môžeme tiež ovplyvňovať samotnú intenzitu odporu.

Aké cviky cvičiť s posilňovaciou gumou?

Posilňovacie gumy umožňujú zintenzívniť každý workout a pomôžu vám dosiahnuť očakávaných výsledkov v kratšom čase. Gumu môžeme využiť v mnohých cvikoch na rôzne časti tela - na hrudník, ruky, brucho či ramená, ale aj na chrbát, nohy alebo celú spodnú časť tela - primárne je však guma užívaná na zadok a boky. Na našom blogu sme napísali článok o tom, ako cvičiť a ako využiť posilňovacie gumu .

Ako vybrať posilňovaciu gumu?

Posilňovacie gumu vyberáme na základe cvikov, ktoré chceme vykonávať, prípadne aj na vašej kondícii a telesnej hmotnosti. Pre úplných začiatočníkov odporúčame gumu s najmenším odporom - ideálnym kandidátom je na to naša fialová textilné odporová guma . Pre bežné posilňovanie odporúčame gumu so stredným odporom a pre skúsených gumu s najväčším odporom. Najlepšie je však kombinácia všetkých troch, ktoré môžeme počas tréningu striedať a využívať k rôznym cvikom - okrem iného k tomu slúži aj naša sada posilňovacích gúm .

Ako sa posilňovacie gumy líšia?

Posilňovacie alebo odporové gumy sa od seba líšia veľkosťou odporu, prípadne materiálom aj obvodom celej gumy. Najčastejšie sú gumy rozdelené na 3 kategórie podľa odporu - a to na gumy s ľahkým odporom (cca 6-15 kg), gumy so stredným odporom (cca 15-22 kg) a gumy s ťažkým odporom (cca 23-30 kg). Medzi najviac používaný materiál patria textilná guma alebo latexová guma.

Aký je najlepší materiál pre posilňovaciu gumu?

Najčastejšie narazíte na dva druhy materiálu - latexovú gumu a textilnú gumu. Textilné gumy sú pohodlnejšie a príjemnejšie v styku s pokožkou, pretože sa latexová guma môže rolovať a tým začať škrtiť - latex je ale naopak viac elastický a ľahší ako textilný materiál, tiež je odolnejší voči rôznym mikroorganizmom. Vilgain odporová guma je však ideálnou kombináciou oboch materiálov - je z textilu a má latexové prúžky vnútri, tým pádom drží pri cvičení ako latexová.

Ako gumu udržiavať?

Textilná posilňovacia guma je odolnejšia a máva dlhšiu životnosť, než guma latexová, ktorá môže po neopatrnom alebo dlhšom používaní prasknúť. Ak preferujete odporovú gumu z latexu, dávajte veľký pozor na jej narušenie či natrhnutie, ktoré by vás mohlo v prípade pretrhnutia zraniť či poriadne zabolieť. Odporúčame sa preto v kontexte s latexovou gumou vyvarovať špicatým či akokoľvek ostrým hranám, cvičiť bez šperkov, prípadne i cvičiť naboso. Gumu možno tiež umývať, opäť v prípade latexe musíme dávať pozor na to, aby nebola na kúrenie či na priamom slnku, ktoré by ju opäť mohlo poškodiť.