Opasky na cvičenie

Sparing partner pre všetky tvoje ťažké silové tréningy. Spevní tí stred tela, zdvihneš viac, napomôže predísť zraneniam. Môžeš tak do svojho tréningu dať všetko a opäť sa posunúť. A to znamená čo? Viac gains!

Radenie

Typy opaskov na cvičenie

  • Neoprénový pás na brucho je často vyhľadávaný osobami, ktoré sa chcú pri tréningu o niečo viac zapotiť – o čom svedčia aj mnohé pozitívne recenzie. Je ale treba myslieť na to, že vyššia miera potenia neznamená efektívnejšie chudnutie a účinnosť týchto pomôcok nie je vedecky preukázaná. Pri cvičení môže pomôcť s čiastočným spevnením a kontrolou nádychu.
  • Vzpieračský opasok je must-have pomôcka pre všetkých vzpieračov a pokročilejších športovcov. Vzpieračský pás pomáha efektívne spevniť trup a dosahovať tak lepšie výsledky pri ťažkých cvikoch ako sú drepy alebo mŕtvy ťah. Predstavuje najrozšírenejší typ fitness opaskov.
  • Powerliftingový opasok má totožné vlastnosti ako opasok vzpieračský. Narozdiel od vzpieračského však nemá v oblasti brucha žiadne vykrojenie a je po celej svojej dĺžke rovnako široký.
  • Záťažový opasok s reťazou na zavesovanie kotúčov slúži na zvyšovanie váhy pri zhyboch či dipoch.

Výhody pásu na cvičenie

Bedrové pásy na cvičenie nie sú (obvykle) na parádu. Výhodou opaskov je, že:

  • napomáhajú efektívne spevniť stred tela,
  • poskytujú oporu brušným a chrbtovým svalom,
  • napomáhajú správnemu držaniu tela,
  • napomáhajú predchádzať zraneniu, napr. prietrže, a
  • umožňujú lepšie prevedenie cviku.

Vďaka týmto vlastnostiam je opasok na cvičenie skvelým pomocníkom, ktorý vám pomôže dosahovať lepšie výkony.

Ako vybrať opasok na posilňovanie

Základným parametrom fitness opaskov je ich veľkosť, ktorú je najlepšie si preštudovať u každého produktu zvlášť. V rámci zapínania je možné si vybrať z troch rôznych typov - suchý zips, spona (jednoduchá alebo dvojitá), a páková pracka.

Suchý zips predstavuje ľahko ovládateľné zapínanie, ktoré sa však s časom môže opotrebovať a horšie držať. Spoľahlivejšie zapínanie predstavujú spony, ktoré lepšie držia, avšak horšie sa po výkone rozopínajú. Za najlepšie ovládateľný sa tak považuje fitness opasok s pákovou prackou (napr. Power System Stronglift).

Kedy fitness opasok používať?

Ak sa bavíme o vzpieračskom či powerliftingovom opasku, potom rozhodne nie po celú dobu tréningu. Nosením vzpieračského pásu aj pri cvikoch, pri ktorých nie je potreba, sa človek zbytočne okráda o prirodzené posilnenie brucha a chrbta, ktoré si naopak zvyknú na oporu zvonku. Fitness opasok by sa mal používať výhradne pri zdvíhaní ťažkých váh. A ako spoznať ťažkú váhu? Ide o takú váhu, s ktorou človek zvládne 1-5 opakovaní.

Správne použitie bedrového pásu

Opasok na cvičenie si nestačí omotať okolo pása a čakať zázraky. Je potrebné doň vedieť správne dýchať, s čím pomôže tzv. silové dýchanie, ktoré umožňuje riadenie vnútrobrušného tlaku za účelom maximálneho spevnenia. Po zvládnutí techniky správneho dýchania pri cvičení je možné pristúpiť k cvičeniu s opaskom, ktorý brušnej stene zaisťuje pridanú vonkajšiu oporu.

Na Aktinu ponúkame opasky na cvičenie od značiek Power System, MadMax alebo Gymbeam. Ak sa chystáš na ťažký váhy, mohli by sa ti hodiť aj rukavice na cvičenie, trhačky, alebo magnézium na ruke.